Boekingsplatform Tiqets heeft een nieuwe investering van 60 miljoen euro opgehaald in een ronde die werd geleid door Airbnb. Met het geld wil Tiqets de wereldwijde groei doorzetten.
De Amsterdamse startup heeft in totaal al ruim 100 miljoen dollar aan financiering bij elkaar gesprokkeld. Over de waardering van het bedrijf doet Tiqets geen mededelingen.
Op het platform van Tiqets, opgericht in 2014, kunnen mensen wereldwijd kaarten voor musea en attracties kopen. Dat kan via de website en een app. Volgens het bedrijf worden al miljoenen consumenten uit meer dan 190 landen bereikt en worden er kaartjes verkocht voor attracties in meer dan 60 landen.
Naast Airbnb doen HPE Growth Capital en het Groningse Investion opnieuw mee. Vorig jaar begeleidde HPE al een investering van 20 miljoen en in 2017 werd er 15 miljoen in Tiqets gepompt.
Naast verdere groei wil Tiqets het geld van de C-ronde gebruiken voor een datagedreven aanpak die zich richt op het bereiken van een breder publiek voor attracties. Die technologische oplossingen moeten ook voor een betere bezoekerservaring zorgen en de omzet laten stijgen.
"Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons kan bieden om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden", zo stelt CEO Luuc Elzinga van Tiqets in een persbericht. Bij Airbnb zegt men op hun beurt onder de indruk te zijn van de innovatiekracht van het bedrijf. "Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven."